Børne- og ungehold

Minitons – forældre/barn 2-3 år, søndage kl. 9.00-9.45 i BMI-hallen

v/ Louise Schøler Andersen, Renãte Møller og Carina Trier Månsson

Det er med stor fornøjelse, at vi i år kan åbne op for minitons – forældre/barn 2-3 år (mindre børn og forældre er også velkomne, men indholdet vil være rettet mod de 2-3 årige) i Egelund hallen. Konceptet er, at du ikke binder dig for en hel sæson, men at du i stedet kan møde op med dit 2-3-årige barn de gange hvor det passer ind i familielivet. I er dog også velkomne hver gang 🙂
Udover fælles start og afslutning, vil indholdet bl.a. være sanglege, bevægelse til musik, akrobatik, lege og selvfølgelig tons og spring på redskaberne.
Det vigtigste formål er, at børn og voksne har haft det skønt med at bevæge sig sammen.

TILMELDING OG BETALING
Grundet corona skal vi i år registrere hvem der har været til træning. Derfor skal alle børn der deltager oprettes som deltagere på holdet på følgende måde:

  • Opret dit barn som bruger på: https://bmi.halbooking.dk/proc_bruger.asp
  • Hvert barn du deltager med, skal oprettes som bruger. Dvs. deltager du med 2 børn, skal du oprette 2 børn som brugere.
  • Hvis dit barn allerede er oprettet som bruger på BMI gymnastik, kan du bruge samme bruger.

Tilmeld dig dagens træning

  • Gå ind på https://bmi.halbooking.dk/proc_intro.asp?
  • Under “hold” finder du “minitons” og “datoen” for den træning du vil tilmelde dig
  • Tilmeld dit barn dagens træning
  • Der står det koster 0 kr. og det er helt rigtigt, for betalingen foregår via mobilepay

Første gang dit barn deltager koster det 80 kr. (50 kr. som engangsbeløb for at blive tilmeldt holdet (ligemeget om dit barn er tilmeldt andre hold i foreningen), og 30 kr. for at deltage i en træning).

 CORONA-retningslinjer 

Inden du tilmelder dig:

–        Som udgangspunkt kommer i 1 voksen pr. barn.

–        Bliv hjemme hvis du eller dit barn har tegn på sygdom

–        Omklædning både før og efter skal i størst muligt omfang ske hjemme

Ankomst

–        Forældre og børn skal spritte hænder af inden timen går i gang

Undervejs i timen:

–        Host og nys i dit ærme

–        Forældre er selv ansvarlige for i størst muligt omfang at holde den anbefalede afstand fra ankomst til afgang.

Timens afslutning:

–        Forældre og børn skal spritte hænder

–        Den station man ender på, sørger forældrene for bliver sprittet af inden redskaberne bliver pakket sammen

Bliver dit barn testet positiv for Covid-19, kontakter du straks bestyrelsen i BMI gymnastik, så vi kan smitteopspore

Vi glæder os til at se jer 🙂

Søndagstons – 3-5 år, søndage kl. 10.00-10.50 i BMI-hallen

v/ Forældreteamet

Har du og din familie lyst til at lege, tumle, svede og grine sammen søndag formiddag kl. 10.00-10.50 i Egelund.

Konceptet er:

  • I betaler pr. gang I møder op. Dvs. ingen forpligtelser til at komme hver gang.
  • Alle deltagende har lyst til at støtte deres børns motoriske udvikling, så forældre indgår både i modtagning på redskabsbanerne, leger og tumler med børnene
  • Der øves og gives tips og tricks til øvelser som forældre og børn kan lave hjemme
  • Børn og voksne skal have mulighed for at smile, være aktive og grine sammen

Vi er flere familier, der på skift tager teten gennem sæsonen, men der vil være en fast struktur og tema for hver enkelt gang. Dvs. det bliver ikke fri leg, men der igangsættes lege, bevægelse til musik, akrobatik, sanglege, motoriske øvelser og baner, små forøvelser til spring, leg med faldskærm osv.

TILMELDING OG BETALING

Grundet corona skal vi i år registrere hvem der har været til træning. Derfor skal alle børn der deltager oprettes som deltagere på holdet på følgende måde:

  • Opret dit barn som bruger på: https://bmi.halbooking.dk/proc_bruger.asp
  • Hvert barn du deltager med, skal oprettes som bruger. Dvs. deltager du med 2 børn, skal du oprette 2 børn som brugere.
  • Hvis dit barn allerede er oprettet som bruger på BMI gymnastik, kan du bruge samme bruger.

Tilmeld dig dagens træning

  • Gå ind på https://bmi.halbooking.dk/proc_intro.asp?
  • under “hold” finder du “søndagstons” og “datoen” for den træning du vil tilmelde dig
  • tilmeld dit barn dagens træning
  • Der står det koster 0 kr. og det er helt rigtigt, for betalingen foregår via mobilepay

Første gang dit barn deltager koster det 80 kr. (50 kr. som engangsbeløb for at blive tilmeldt holdet (ligemeget om dit barn er tilmeldt andre hold i foreningen), og 30 kr. for at deltage i en træning).

Herefter koster det 30 kr. pr. gang som betales på mobilepay.

 CORONA-retningslinjer 

Inden du tilmelder dig:

–        Som udgangspunkt kommer i 1 voksen pr. barn.

–        Bliv hjemme hvis du eller dit barn har tegn på sygdom

–        Omklædning både før og efter skal i størst muligt omfang ske hjemme

Ankomst

–        Forældre og børn skal spritte hænder af inden timen går i gang

Undervejs i timen:

–        Host og nys i dit ærme

–        Forældre er selv ansvarlige for i størst muligt omfang at holde den anbefalede afstand fra ankomst til afgang.

Timens afslutning:

–        Forældre og børn skal spritte hænder

–        Den station man ender på, sørger forældrene for bliver sprittet af inden redskaberne bliver pakket sammen

Bliver dit barn testet positiv for Covid-19, kontakter du straks bestyrelsen i BMI gymnastik, så vi kan smitteopspore

Vi glæder os til at se jer til søndagstons 🙂

Lopperne – forældre/barn 3-4 år, mandage kl. 17.05-17.50, Malling skole, lille sal (Hold 2028)

v/ Anette Bloch Sandgaard og Helle Wagner

Skal du lege, danse og springe med dit 3-4-årige barn? Så skal I være med på Lopperne. Der vil være fokus på at børnene skal have det sjovt, mens de leger småøvelser og rytmiske elementer ind sammen med jer forældre. Det samme fokus – eksempelvis Motor Milles racerbane (kropsspænding, forlæns rulle og forøvelser til forlæns salto gemt i forskellige lege og øvelser) vil køre over 3-4 gange, og derefter skifter fokus. Børnene skal have det sjovt, og opleve succes, hvilket I forældre skal hjælpe med til. Vi glæder os helt vildt til at lege med både børn og voksne.

Tigerspringerne 4-6 år (hold 2036)

v/Klaus Fiedler, Pernille Holmboe og Anja Jacobsen

Skal dit barn være med på et hold der øver sig i både spring og rytme? Et hold der leger og giver den fuld
gas? Så skal dit barn være med på Tigerspringerne.

Børnene skal lave:

  • Forøvelser der gør dem trykke og stærke, så de med tiden klar til færdige spring som bl.a.
    håndstand, møller, araberspring, flikflak og salto.
  • Seje moves til musik
  • Lege i alverdens afskygninger
  • Motoriske øvelser som styrker dem fysisk og socialt

Børnene skal opleve de samme øvelser over flere gange, så de kan nå at øve sig og mærke at de mestre nye
spring. Legene og øvelserne skal fremme den fantastiske fornemmelse af at bevæge sig og samtidig styrke
motorikken til spring og rytme.

Vi vil gerne involvere forældre i hvordan man kan lege, tumle og tage i mod sine børn, og vi vil gerne have
børnene til at kunne udfolde sig på mange baner på samme tid. Derfor forventer vi, at forældre er med på
at give en hånd med til nogle træninger i løbet af sæsonen.
Vi glæder os til, at du kommer for at lege og øve dig sammen med os.

 

Jumping kids Spring-/rytme hold 1. -2. klasse,  torsdage kl. 16.30-17.40, Malling skole store sal (Hold 2037)

v/ Jette Vestberg Hansen, Mette Ingerslev Gertsen og Melissa F. Sevelsted

Dette hold er for alle lege- og spring glade piger og dreng, uanset om man har gået til gymnastik før eller det er første gang. Vi vil lege en masse forskellige lege samt lave sjove moves og små rytmiske sekvenser, – vigtigst af alt er at vi skal have det sjovt. Derud over vil vi øve en masse spring fx rulle, håndstand, vejrmølle, kraftspring, salto mm. Kom og vær med til en sjov gymnastiktime med fart over feltet.

 

Leg og Gymnastik 0.-1., mandage kl. 17.00-17.55, Beder skole, lille sal (Hold 2002)

v/ Lise Dunn Grann og Clara Olivia Zeuten

Holdet er for drenge og piger, som gerne vil hoppe og danse, have hovedet ned og benene op, lege og grine, slå kolbøtter og vejrmøller og meget mere😊 Holdet er for alle, også de børn, som aldrig har gået til gymnastik før. Vi skal øve os og prøve bevægelserne mange gange, og alle vil i løbet af sæsonen blive bedre og stærkere. Holdet skal også vise både spring og rytmeserie til vores lokale forårsopvisning i Egelund i marts 2021.  

Jumping Girls 1.-3., torsdage kl. 17.30-18.30, Beder skole, lille sal (Hold 2012)

v/ Asta Kamp Hermansen, Kaja Kamp Hermansen og Laura Poulsen

På holdet Jumping Girls 1-3.klasse skal vi springe på airtrack og hoppe i trampolin. Vi skal lege, danse og lære kortere rytmesekvenser. Vi vil også komme til at øve os i at bruge vores krop på nye og anderledes måder. Men aller vigtigst er, at vi skal have det sjovt sammen med hinanden, så det bliver dejligt at komme til træning hver torsdag😊

 

Luftens Helte Mix-spring 3.-4. kl., tirsdage kl. 17.30-18.30, Beder Skole, lille sal (Hold 2006)

v/ Klaus, Christian, Claus, Isak og Ada

Springholdet Luftens Helte er for drenge og piger, som gerne vil blive gode til at afprøve og beherske forskellige spring.
Vi arbejder hen imod:
Håndstand, rulle, håndstand/rulle, vejrmølle, araber/flik-flak, salto samt rytmiske bevægelser og parkourøvelser.

Holdet er både for let-øvede og begyndere.

Vi håber at se jer med glæde, lyst og mod til at springe og øve sammen med os.

 

Dans 3-5 klasse, torsdage kl. 17.00-17.55, Malling skole, lille sal (Hold 2034)

V. Triona Bartholdy

Gennem hele sæsonen skal vi bevæge os og hygge os med hinanden. Børnene vil blive præsenteret for grundtrin indenfor forskellige dansegenrer, og gjort klar til et brag af en opvisning. Holdet er for dem, som elsker at danse, lege og bevæge sig.

 

Show Dance 4.-6. klasse, mandage kl. 16.45-17.45, Beder skole, store sal (Hold 2015)

v/ Laura Poulsen og Kaja Kamp Hermansen

På dette hold kommer vi til at danse, udvikle os og have det sjovt. Vi kommer omkring flere forskellige genrer, som hiphop, moderne og selvfølgelig showdance. Der bliver arbejdet med teknik, smidighed og udtryk og sæsonen slutter som altid af med den årlige forårsopvisning. Holdet er både for øvede og nybegyndere, det vigtigste er at du kan lide at danse og bevæge dig. Vi håber, at vi ses til næste sæson😊

 

Saltopiloterne, Mix spring 4-8 klasse,  onsdage kl. 17.20-18.30, Beder skole, Lille sal (Hold 2008)

v/ Ulrikke og Jørn

Springgymnastik for både øvede og uøvede gymnaster. Vi springer, træner balance, styrke og rytmiske sekvenser til musik. Og så leger vi lidt, har det sjovt og får nye kammerater.

 

Voksenhold

 

Stræk, styrke og dans, onsdage kl.19.00-20.00, Beder skole, store sal (hold 2023)

v/ Rikke Klostergaard

I løbet af en time vil du få strakt og styrket din krop gennem forskellige øvelser med inspiration fra yoga, og du vil træne din koordinationsevne og kondition gennem danseglade koreografier til alverdens moderne dance hits.

Mit udgangspunkt for træningen er glæden ved bevægelse både i langsomme og seje stræk og den opløftende og energigivende dans. Det bedste fra to træningsformer der tilsammen efterlader dig svedig og glad. Holdet er for voksne der har lyst til moderat træning og fælles glæde ved at danse i hinandens selskab.

Jazzdans, tirsdage kl. 18.30-20.00, Beder skole, store sal (hold 2020)

v/ Edith Nielsen

Holdet for dig som har lyst til at prøve kræfter med jazzdans. Træningen består af grundtræning, baseret på elementer fra jazz- og moderne dans tilpasset gymnasternes niveau, efterfulgt af koreografier, som samles til serier. Det vil ikke længere være obligatorisk at deltage i opvisning, men der forudsættes et nogenlunde stabilt fremmøde.

 

Nia dans, torsdage kl. 19.00-20.00, Beder skole, lille sal (hold 2013)

v/ Dorte Dam

Nia handler ikke om at kunne noget bestemt, se godt ud eller blive klar til opvisning. Det handler om at have det sjovt, løsne op for fysiske spændinger og være tilstede i nuet samt fornemme og sanse sin krop, mens man danser og bevæger dig. Nia er simple bevægelser, sammensat så alle kan være med uanset alder og skavanker. Nia kombinerer dans, yoga og kampsport, og hjælper dig til at opnå styrke, smidighed, kondition, glæde, nærvær og energi! Det er 1-times undervisning med nemme koreografier, og bevægelser med fokus på sammenhæng mellem krop og sind. Man er i bevægelse hele timen, og får sved på panden og smil på læben. Der afsluttes med en kort meditation. Kom som du er, i tøj du kan bevæge dig i.

 

Kropstræning, mandage kl. 19.10-20.30, Beder skole, lille sal (hold 2004)

v/ Nana Nørby

Funktionel – intensive – træning af hele kroppen. Der arbejdes med redondobolde, foamrollers, håndvægte og barreøvelser. Hele kroppen bliver styrket og strammet, og spændinger bliver løsnet. Øvelserne er et miks fra forskellige grene indenfor tidens trend i gymnastikken. Alle kan deltage – vel mødt!

 

Herregymnastik 50+, mandag kl. 18.00-18.55, Beder skole, lille sal (hold 2003)

v/ Berit Rasmussen og Lise Dunn Grann

Dette er et hold med fokus på det sociale. Der skal være tid til snak og spas, samtidig med vi træner, tørrer sved på panden og får lidt ømme muskler. Vi har fokus på at hel kroppen bevæges godt igennem, og udfordres balance-, konditions- og styrkemæssigt. Det skal være hård og sjovt. Det er ingen forudsætning, at have gået til gymnastik før. Alle kan være med, og vi er klar til at sige velkommen til alle mænd i deres bedste alder, som gerne vil være del af et muntert fællesskab.

 

Motionsgymnastik, damer, tirsdage kl. 15.00-16.00, BMI Hallen (Hold 2039)

v/ Anne Birgitte Grønnebæk

Denne time henvender sig til alle damer, der ønsker en god omgang motion for hele kroppen. Øvelserne er enkle og rytmiske og understøttes af inspirerende musik. Vi arbejder med at styrke musklerne, primært de store muskelgrupper i mave, ryg og ben, træne balancen, koordinationsevnen samt bevægeligheden i leddene.
Timen slutter med stræk-og afspændingsøvelser.

 

Pilates, diverse hold, diverse dage

v/ Ruth Brønderup

Pilates er en velegnet målrettet træningsform til alle uanset alder lige fra supermotionisten til den person, som ikke tidligere har dyrket gymnastik, og for den person, der næsten lige har født. Pilatesøvelserne fokuserer på træning af mavens og ryggens muskler og stabilisering af kroppens center. I tilgift trænes især også bækkenbunden, idet den indgår i alle øvelserne. Pilatesøvelserne foregår kontrolleret i takt med vejrtækningen, og laves stående, siddende eller liggende. Pilates giver styrke, smidighed, balance og en god kropsholdning. Der vil i undervisningen blive brugt redskaber såsom roller, redondobolde, stave, elastikker, pilatesring og måtter.
Alle gymnaster bedes hver gang medbringe et håndklæde til at ligge på.

OBS: Træningen foregår hos Ruth Brønderup, Stenrosevej 8, 8330 Beder. Max 12 personer pr. hold.

 

Step/styrke, mandage kl. 18.00-19.25, BMI Hallen (hold 2038)

v/ Annette Jensen

Step / styrke er for alle, der gerne vil træne hele kroppen, og hvor der både er fokus på kondition og styrketræning. Holdet er for dig, der måske er kommet lidt væk fra at dyrke regelmæssig motion, og som gerne vil i gang igen. Eller for dig som gerne vil supplere cykel- eller løbeturen med lidt andre former for træning.

På step / styrke træner vi konditionen gennem opbygning af små koreografier, hvor vi bruger stepbænke og gennem cirkeltræning (HIIT og tabata).

I styrketræningen arbejder vi med de store muskelgrupper – dvs. mave, ryk (core), baller, ben og arme. Vi bruger egen kropsvægt, elastikker og vægte. Vel mødt!

 

Kom i form, onsdage kl. 18.40-19.50, Beder skole, lille sal (Hold 2010)

v/ instruktørteam Poul, Lise B og Berit

På dette m/k hold tændes der for den gode musik, og alle deltager efter bedste evne i det alsidige program. Det vil være forskellige instruktører fra gang til gang, men altid med fokus på sund og sjov træning. Fællesskab og hygge er vigtigt, men deltagerne skal også gå hjem og føle de er blevet udfordret fysisk. Der arbejdes bl.a. med kondition, balance, styrke og mental træning med inspiration fra SMART træning. Det er aldrig kedeligt.
Her deltager alle efter egne evner og forudsætninger, og følger med i træningen, så langt som kroppen vil.

 

NATURTRÆNING 2020 – en del af projektet ” Kom og vær med i BMI 30+ og seniorer m/k”

v/ Heidi Jarnvig, Anette Uldall-Jessen og Lise Grann

Holdet til dig, som vil bruge skov og natur som træningssal. Naturen virker både afstressende og giver ny energi. Vi benytter naturens egne redskaber såsom træer, stubbe og skråninger til på en sjov og anderledes måde at udforske den mentale sundhed og udfordre balance, koordination, styrke og puls. Et træningsfællesskab for voksne, som tilrettelægges med udgangspunkt i deltagernes ønsker og behov. Vi træner udendørs uanset vejr og vind, så husk passende påklædning.