BMI Gymnastik

Børne- og ungehold

Lopperne (4-5 år) v. Anja Jakobsen og Malene S. Raundal

Tirsdag 17.00-17.45, Malling skole, lille sal.

Skal du lege, danse og springe med dit 3-4-årige barn? Så skal I være med på Lopperne. Der vil være fokus på at børnene skal have det sjovt, mens de leger småøvelser og rytmiske elementer ind sammen med jer forældre. Det samme fokus vil køre over 3-4 gange, og derefter skifter fokus. Børnene skal have det sjovt, og opleve succes, hvilket I forældre skal hjælpe med til. Vi glæder os helt vildt til at lege med både børn og voksne.

Krudtuglerne (5-6 år) v. Anette Bloch m.fl.

Torsdag kl. 17.00-17.55, Malling skole, lille sal.

Er du 4-5 år og er klar til at lege, springe og bevæge dig til musik? Så skal du komme på krudtuglerne. Forældre hjælper med at stille redskabsbanerne op og tage dem ned, og ellers er det tiltænkt at børnene selv skal være til træningen. Vi skal lave en masse små springøvelser, som senere bliver en del af spring i trampolin og på bane. Så kom og leg, hop, dans, spring og øv sammen med os.

Ballet (4-6 år) v. Julie Brøgger

Onsdag kl. 16.15-17.00, Beder skole, lille sal.

 

Ballet (7-9 år) v. Julie Brøgger

Onsdag kl. 17.15-18.15, Beder skole, lille sal.

 

Søndagstons (3-5 år) v. forældreteam

Søndag kl.10.00-10.45 i Egelund.

Har du og din familie lyst til at lege, tumle, svede og grine sammen? Så skal I komme til søndagstons. Aktiviteterne planlægges primært til børn fra 3-5 år, men både ældre og yngre børn er velkomne sammen med voksne.

I betaler 75 kr. for at blive oprettet på holdet, og derfra betaler I 30 kr. pr. gang I møder op. Dvs. ingen forpligtelser til at komme hver gang (men man må godt komme hver gang :))
Alle deltagende har lyst til at støtte deres børns motoriske udvikling, så forældre indgår både i modtagning på redskabsbanerne, leger og tumler med børnene. Der øves og gives tips og tricks til øvelser som forældre og børn kan lave hjemme. Børn og voksne skal have mulighed for at smile, være aktive og grine sammen.

Vi er flere familier, der på skift tager teten gennem sæsonen, men der vil være en fast struktur og tema for hver enkelt gang. Dvs. det bliver ikke fri leg, men der igangsættes lege, bevægelse til musik, akrobatik, sanglege, motoriske øvelser og baner, små forøvelser til spring, leg med faldskærm osv.

Efter at have svedt og grint sammen, spiser vi (hvis man har lyst) frokost sammen i cafeen.
Vi glæder os til at se jer til søndagstons.

Forældre teamet

Spring og leg (0. kl.) v. Mette Sommer og Helene Brøndsted

Mandag 16.30-17.30, Beder skole, lille sal.

Vi skal lege og springe til den store guldmedalje. Kom frisk og glad og vær sammen med os.

Planum Hip hop (5 år – 0. klasse) v. Sofie Gehrcke Jensen

Tirsdag kl. 16.25-16.55, Beder skole, store sal.

Vi skal lave fede street øvelser og bevæge os til funky musik. Vi skal lege og lave fede sekvenser. Kom på vores nye dansehold.

Planum Hip hop (1. – 3. klasse) v. Sofie Gehrcke Jensen

Tirsdag kl. 17.00-17.40, Beder skole, store sal.

Vi skal lave fede street øvelser og bevæge os til funky musik. Vi skal lege og lave fede sekvenser. Kom på vores nye dansehold.

 

Planum Hip hop (4.- 6. klasse) v. Sofie Gehrcke Jensen

Tirsdag kl. 17.45-18.25, Beder skole, store sal.

Vi skal lave fede street øvelser og bevæge os til funky musik. Vi skal lege og lave fede sekvenser. Kom på vores nye dansehold.

 

Tigerspringerne (7-9 år) v. Klaus, Anja, Pernille og hjælpere

Mandag kl. 17.00-18.15, Malling skole, Store sal.

Skal dit barn være med på et hold der øver sig i både spring og rytme? Et hold der leger og giver den fuld gas? Så skal dit barn være med på Tigerspringerne. Børnene skal lave: – Forøvelser der gør dem trykke og stærke, så de med tiden klar til færdige spring som bl.a. håndstand, møller, araberspring, flikflak og salto. – Seje moves til musik – Lege i alverdens afskygninger – Motoriske øvelser som styrker dem fysisk og socialt Børnene skal opleve de samme øvelser over flere gange, så de kan nå at øve sig og mærke at de mestre nye spring. Legene og øvelserne skal fremme den fantastiske fornemmelse af at bevæge sig og samtidig styrke motorikken til spring og rytme. Vi vil gerne involvere forældre i hvordan man kan lege, tumle og tage i mod sine børn, og vi vil gerne have børnene til at kunne udfolde sig på mange baner på samme tid. Derfor forventer vi, at forældre er med på at give en hånd med til nogle træninger i løbet af sæsonen. Vi glæder os til, at du kommer for at lege og øve dig sammen med os.

Jumping kids 0.-2. klasse V. Jette Vestberg Kraft og hjælpere

Torsdag kl. 16.30-17.40, Malling skole, store sal.

Dette hold er for alle lege- og spring glade piger og drenge, uanset om man har gået til gymnastik før eller det er første gang. Vi vil lege en masse forskellige lege samt lave sjove moves og små rytmiske sekvenser, – vigtigst af alt er at vi skal have det sjovt. Derud over vil vi øve en masse spring fx rulle, håndstand, vejrmølle, kraftspring, salto mm. Kom og vær med til en sjov gymnastiktime med fart over feltet.

Parkour 2.-5. klasse v. Mads A.K. Simonsen

Tirsdag kl. 17.00-18.00, Malling skole, Store sal.

Træningen kommer til at bestå af styrketræning og parkour gennem leg og sjove øvelser.

Grundlæggende handler parkour om at lærer sin krop at kende, så man kan kommer hurtigst muligt fra A – B.

Vi skal lærer en masse teknikker så vi kan bevæge os lydløst og effektivt over alle former for forhindringer gennem bymiljøet.

Parkour hjælper mentalt med at se anderledes på verden gennem sjov spændende træning.

Luftens helte 4.-6. klasse v. Klaus, Jørn, Adda og Isak

Tirsdag kl. 17.30-18.40, Beder skole, Lille sal.

Springholdet Luftens Helte er for drenge og piger, som gerne vil blive gode til at afprøve og beherske forskellige spring.

Vi arbejder hen imod: Håndstand, rulle, håndstand/rulle, vejrmølle, araber/flik-flak, salto samt rytmiske bevægelser og parkourøvelser.

Holdet er både for let-øvede og begyndere.

Vi håber at se jer med glæde, lyst og mod til at springe og øve sammen med os.

Dans 3.-6. klasse v/ Tríona Batholdy og Laura Poulsen

Torsdag kl. 17.00-17.55, Malling skole, lille sal

På dette hold kommer vi til at danse, udvikle os og have det sjovt. Vi kommer omkring flere forskellige genrer, som hiphop, moderne og selvfølgelig showdance. Der bliver arbejdet med teknik, smidighed og udtryk og sæsonen slutter som altid af med den årlige forårsopvisning. Holdet er både for øvede og nybegyndere, Det vigtigste er at du kan lide at danse og bevæge dig. Vi håber, at vi ses😊

Parkour 6.-9. klasse v. Mads A.K. Simonsen

Tirsdag kl. 18.00-19.00 (19.30 når vejret tillader det), Malling skole, store sal.

Træningen kommer til at bestå af styrketræning og parkour gennem anderledes øvelser end de traditionelle.

Grundlæggende handler parkour om at lærer sin krop at kende, så man kan kommer hurtigst muligt fra A – B.

Vi skal lærer en masse teknikker så vi kan bevæge os lydløst og effektivt over alle former for forhindringer gennem bymiljøet.

Parkour hjælper mentalt med at se anderledes på verden gennem fysisk hård styrketræning og mentale udfordringer.

Planum Teens Hip hop 7.-10. klasse v. Astrid Erdal

Torsdag kl. 18.15-19.15, Beder skole, store sal.

Vi skal lave fede øvelser, koreografier og have det fedt mens vi bevæger os. Det bliver mega street.

 

Voksenhold

Puls og styrke v/Julia Rasmussen

Tirsdag kl. 19.00-20.00, Beder Skole, lille sal

Er du glad for hård træning sammen med andre, så er dette hold noget for dig. Vi skruer op for musikken og laver en blanding af pulstræning og styrketræning. Holdet er for alle der har lyst til at svede og have det sjovt med styrkeøvelser.

Jazzdamerne v/ Edith Nielsen

Tirsdag kl. 18.30-20.00, Beder skole, store sal

Holdet for dig som har lyst til at prøve kræfter med jazzdans. Træningen består af grundtræning, baseret på elementer fra jazz- og moderne dans tilpasset gymnasternes niveau, efterfulgt af koreografier, som samles til serier. Det vil ikke længere være obligatorisk at deltage i opvisning, men der forudsættes et nogenlunde stabilt fremmøde.

Nia dans v/ Dorte Dam

Torsdag kl. 19.00-20.00, Beder skole, lille sal

Kan du lide at danse, uden det skal handle om at se godt ud eller blive klar til opvisning, så er Nia dans holdet for dig. Vi skal have det sjovt, løsne op for fysiske spændinger og være tilstede i nuet, mens man danser og bevæger dig. Nia er simple bevægelser, sammensat så alle kan være med uanset alder og skavanker. Nia kombinerer dans, yoga og kampsport, og hjælper dig til at opnå styrke, smidighed, kondition, glæde, nærvær og energi! Det er 1-times undervisning med nemme koreografier, og bevægelser med fokus på sammenhæng mellem krop og sind. Man får sved på panden og smil på læben. Der afsluttes med en kort meditation. Kom som du er, i tøj du kan bevæge dig i.

Kropstræning v/ Lise Dunn Grann

Mandag kl. 19.05-20.00, Beder skole, lille sal

Træning for hele kroppen, i et tempo hvor alle kan være med, uden hop og løb. Hele kroppen bliver styrket og strammet, og spændinger bliver løsnet. Vi arbejder med egen kropsvægt, foamrollers og små bolde.

Alle kan deltage – vel mødt!

Herregymnastik 50+ v / Berit og Lise

Mandag kl. 18.00-18.55, Beder skole, lille sal

Dette er et hold med fokus på det sociale. Der skal være tid til snak og spas, samtidig med at vi træner, tørrer sved af panden og får lidt ømme muskler. Vi har fokus på at hele kroppen bevæges godt igennem, og udfordres balance-, konditions- og styrkemæssigt. Det skal være hårdt og sjovt. Det er ingen forudsætning, at have gået til gymnastik før. Alle kan være med, og vi er klar til at sige velkommen til alle herrer, der trives med at træne i et muntert fællesskab.

Motionsgymnastik, damer v/ Anne Birgitte Grønnebæk

Tirsdag kl. 15.00-16.00, BMI hallen

Denne time henvender sig til alle damer, der ønsker en god omgang motion for hele kroppen. Øvelserne er enkle og rytmiske og understøttes af inspirerende musik. Vi arbejder med at styrke musklerne, primært de store muskelgrupper i mave, ryg og ben, træne balancen, koordinationsevnen samt bevægeligheden i leddene.
Timen slutter med stræk-og afspændingsøvelser.

Pilates v/ Ruth Brønderup

Forskellige tidspunkter, Egelund – spinning lokalet

Pilates er en velegnet målrettet træningsform til alle uanset alder lige fra supermotionisten til den person, som ikke tidligere har dyrket gymnastik, og for den person, der næsten lige har født. Pilatesøvelserne fokuserer på træning af mavens og ryggens muskler og stabilisering af kroppens center. I tilgift trænes især også bækkenbunden, idet den indgår i alle øvelserne. Pilatesøvelserne foregår kontrolleret i takt med vejrtækningen, og laves stående, siddende eller liggende. Pilates giver styrke, smidighed, balance og en god kropsholdning. Der vil i undervisningen blive brugt redskaber såsom roller, redondobolde, stave, elastikker, pilatesring og måtter.

Alle gymnaster bedes hver gang medbringe et håndklæde til at ligge på

Step/styrke v/ Annette Jensen

Mandag kl. 18.00-19.25, BMI hallen

Step / styrke er for alle, der gerne vil træne hele kroppen, og hvor der både er fokus på kondition og styrketræning. Holdet er for dig, der måske er kommet lidt væk fra at dyrke regelmæssig motion, og som gerne vil i gang igen. Eller for dig som gerne vil supplere cykel- eller løbeturen med lidt andre former for træning.
På step / styrke træner vi konditionen gennem opbygning af små koreografier, hvor vi bruger stepbænke og gennem cirkeltræning (HIIT og tabata).
I styrketræningen arbejder vi med de store muskelgrupper – dvs. mave, ryk (core), baller, ben og arme. Vi bruger egen kropsvægt, elastikker og vægte. Vel mødt!

NATURTRÆNING v/ Heidi Jarnvig,

Holdet til dig, som vil bruge skov og natur som træningssal. Naturen virker både afstressende og giver ny energi. Vi benytter naturens egne redskaber såsom træer, stubbe og skråninger til på en sjov og anderledes måde at udforske den mentale sundhed og udfordre balance, koordination, styrke og puls. Et træningsfællesskab for voksne, som tilrettelægges med udgangspunkt i deltagernes ønsker og behov. Vi træner udendørs uanset vejr og vind, så husk passende påklædning.

Latin Street Dance v/ Luisana M. Jantzen

Mandag kl. 17.00-17.55, Beder skole, lille sal

Kom og dans til latinsk musik, til at have det sjovt og til at smile.
Vi danser til forskellige latinske rytmer: Salsa, Merengue, Bachata, Cha-cha-cha, Mambo, Rumba, Tango, osv.

Vi prøver at lave nogle koreografier, og vi får en fornemmelse af sydamerikansk latinsk musik.
Jeg er selv fra Sydamerika og dans er en del af vores daglig liv.

Vi kommer til at danse som de lokale i Sydamerika.

Sponsorer

Tak til vore sponsorer – uden jer, ingen forening!