Opdatering fra Byfest-styregruppen – her står vi nu! 🎉

Planlægningen af årets byfest er i fuld gang, og der sker rigtig meget bag kulissen! Her får I en opdatering på, hvor langt vi er kommet – og vi glæder os allerede til at byde jer alle velkommen til en festlig dag og aften i hjertet af Beder-Malling! 

🍔 Mad og drikke
Alt mad og drikke bliver i år leveret i samarbejde med madplan.dk – vi glæder os til at kunne præsentere lækre streetfoodoplevelser og et festtelt, der i år rykker tættere på caféen og åbner sig ud mod Egelund.

🎶 Musik og aktiviteter i dagtimerne
Vi har modtaget 15.000 kr. fra AURAs lokalværdipulje til musik i løbet af dagen – og det bliver fantastisk!
Bekræftede indslag:

  • Malling Big Band
  • Gademusikanter
  • Korworkshop
  • Efterskoleoptræden med morgensang og morgenjazz
  • Powerkids og Hip hop

📅 Dagsprogrammet er næsten på plads!
Vi har et spændende og mangfoldigt program på vej – og I kan blandt andet glæde jer til:

  • Morgensang
  • Loppemarked
  • Tennis, petanque og fodboldturnering
  • Børneløb og outdooraktiviteter
  • Streetbasket og crossfit
  • Multisport for kvinder
  • Aktiviteter med Køleboxen 

Og meget meget mere….

🎤 Aftenfesten
Vi har landet en aftale med de energiske Ballroom Breakers, som sætter gang i festen om aftenen. Glæd jer til dans og god stemning! 

💰 Støtte og økonomi
En stor tak til Gl. Skanderborg Fonden, der har støttet byfesten med hele 50.000 kr., samt til AURA, der har givet 15.000 kr. til musik i løbet af dagen, og til Jesper Kjeldsen, der har givet 2.500 kr. Det betyder meget for os og for, hvad vi kan tilbyde i år!

🤝 Frivillige og crowdfunding
Vores crowdfunding er nu officielt lanceret efter længere tids planlægning – tusind tak til alle jer, der allerede har støttet. 
Samtidig er portalen til frivilligtilmelding nu live, og vi håber at samle op mod 60 frivillige til at hjælpe med alt fra bar til børneaktiviteter.

🛠️ Bag kulissen
Vi arbejder løbende med opgaver som:

  • Ansøgning om alkoholbevilling
  • Indhentning af tilbud på hoppeborge og udstyr
  • Aftale med vagtfirma
  • Planlægning af pladsens logistik – herunder flugtveje og sikkerhedsafstande
  • Sponsorarbejde og samarbejdsaftaler


Kort sagt: vi er godt i gang – men der er stadig meget at få styr på før vi er klar til byens fest. Har du lyst til at give en hånd med, så tøv ikke med at melde dig som frivillig – eller støtte os via crowdfunding 💚

Vi glæder os til at se jer allesammen til byfest 2025! 🥳